Že je poměrně běžné, že se nám ve schránce objevují oznámení o doručení zásilek bez toho, aniž by se někdo obtěžoval zazvonit, že se nám často objeví rovnou upomínka nebo že se oznámení ve schránce objevují o den později, než je na nich uvedeno, na to už jsem si celkem zvykl. Dnes se toho ale sešlo opravdu příliš mnoho najednou.
Když jsem dnes zhruba kolem druhé hodiny odpolední vycházel z domu poté, co jsem se od rána nehnul z domova, naskytl se mi takovýto pohled na naši schránku:
Přiznávám, že jsem na to zůstal dost nevěřícně koukat a nevěděl, co si mám myslet. Opravdu by byl takový problém alespoň zkusit zazvonit, jestli někdo není doma, místo toho, abych mu zásilku narval do schránky tak, že ji jednak může naprosto kdokoliv sebrat (to tu naštěstí moc nehrozí) a jednak roztrhám na kusy obálku a dost možná i obsah? (naštěstí přežil)
Ovšem to není všechno. Ve schránce na mě po jejím otevření čekalo ještě oznámení o uložení balíku, který prý nebylo dnes možno v 11 hodin doručit. Škoda, že to nikdo ani nezkusil, zjistil by totiž pravý opak…
Zmíněný balík bylo, dle razítka pošty, možno od 18.00 hodin tohoto dne vyzvednout na místní poště. Ve cca 18.15 nám po vystání zhruba desetiminutové fronty oznámili, že bohužel dnešní balíky ještě nedorazily a že tedy musíme buď ještě počkat, nebo přijít jindy. Zvolili jsme první variantu. Balíky dorazily v 18.40 – doručovatel je ve třech poštovních pytlích velmi nevybíravým způsobem přehodil přes pult přepážky, takže spadly cca z metru na podlahu na druhé straně. Po vystání další skoro čtvrthodinové fronty jsme obdrželi balík, který vypadal, jako by na něj někdo upadl, a roztržený byl tak, že z něj nic nevypadlo (nebo nebylo „vyjmuto“) jen zázrakem.
Kde a jak si lze sakra na tohle neuvěřitelně hulvátské chování pošty stěžovat? V minulosti jsem si už zkoušel stěžovat na ono nedoručování zásilek, ale po čtvrt hodině rozčilování se před různými údajně zodpovědnými lidmi jsem dospěl jen k odzbrojující odpovědi jakési vedoucí: „Nojo, je to blbý. Ale co my s tím naděláme, za to můžou doručovatelky.“ Jindy jsme byli odkázáni na nadřízenou poštu na druhé straně města, že oni tady s tím nemůžou nic dělat. Ale stejně – i kdyby se mi nakrásně podařilo si stěžovat a mělo to snad i nějaký efekt, čeho dosáhnu? Doručovatelka dostane vynadáno, bude na mě naštvaná a zásilky budou chodit v ještě horším stavu. Má to vůbec nějaké řešení?
A nebo doručovatelku vyhodí a přijmou někoho zodpovědnějšího? Kéž by to tak fungovalo. Jednu výhodu život na vsi má. Doručovatelku všichni znají a ona zná je a nedovolí si podobné chování, spíš naopak, dělají i to, co by zdaleka nemusely…
Chtěl bych věřit tomu, že by to tak mohlo fungovat, ale bohužel, takové naivity už asi po tolika letech opačných zkušeností nejsem schopen ani já…
Doručování pošty na vesnici kde každý každého zná má zase jiné úskalí. To se třeba doručovatelka denně zdrží alespoň hodinu tlacháním s místními drbnami, kterým mezi řečí sdělí, že osobě A nese složenku za peníze z úřadu práce, osobě B dopis od finančního úřadu a osobě C dokonce doručenku od policie…
Ale obyčejné doručovatelky stejně nemají s balíky nic společného. Na to má pošta vyčleněné zaměstnance, kteří mají na starost jen rozvážku balíků.
Jo, na vesnici jsou super doručovatelky. Jednou jsem našel DVD ve schránce obdobně namačkané, jako na těchto snímcích (které mě upřímně rozesmály :-)), jednou natlačila do schránky celé triko, a jednou mi hodila zesilovač do bláta vedle branky. Víc jsem si toho zatím domů neobjednal. Naopak mám velmi dobré zkušenosti ve městech (a vše si také nechávám zasílat na kolej), ale je více než zřejmé, že nezastupuji většinu :-).
Každopádně by měl někdo těm doručovatelkám zapálit koudel u prdele, protože jsou největší slabinou celé firmy. Umím si živě představit, jak bych v práci dopadl já, kdybych se podobně choval k zákazníkům.
Btw – tenhle blogpost mi nedorazil na RSS, načež jsem si všiml, že vyjde až v budoucnosti. Máš asi nějakou botu v nastavení časového pásma :-).
Nevada: Ovšem doručovatelé klasických balíků, kteří jezdí autem, tu spolehlivě a vždy normálně zvoní, alespoň na ty si stěžovat nemůžu (když teda pominu minulý zážitek, kdy ten balík v autě hledal asi čtvrt hodiny). Takže to muselo mít něco společného s normální doručovatelkou. Nebo na to leda teď před Vánocemi kašlou…
Johny_G: Já jsem ovšem do nastavení WordPressu minimálně tři měsíce nesahal (a na serveru pochopitelně nic nastavovat nemůžu). Jen jsem ten příspěvek po zveřejnění ještě několikrát upravoval, možná to je příčinou, proč se Ti stalo to, co popisuješ.
Já tam ve 21:12 viděl, že byl příspěvek napsán ve 21:29. Kam však zmizelo RSS, to vůbec netuším – vidím, že ve feedu to je, ale u mě furt nic.
U příštího příspěvku se po zveřejnění podívám, jaký tam bude čas.
Dokud bude (a že bude dlouho) pošta státní monopol, tak se nemůže změnit vůbec nic.
u nás to většinou vůbec nerozvážej, prostě čas od času najdu ve schránce lístek, že mám na poště balík. A i to jenom zřídka. Obvykle přijde tak druhá upomínka s tím, že to za tři dni vracej – nejlépe v době, kdy jsme mimo Prahu. Ale dneska mi byl odeslán další balík, třeba mi ASPOŇ JEDEN letos skutečně dojde tak, jak má…
Podej písemnou stížnost adresovanou na doručovací poštu, do dopisu dej tu fotku schránky s tím balíkem,zdůrazni, že jde o opakované selhání doručovatelky, žádej písemné vyjádření a pohroz tím, že pokud se to bude opakovat, budeš informovat jejich nadřízený orgán. U tvé doručovatelky tím sice popularitu nezískáš, ale už si na tebe dá pozor. Když jsem pracovala na poště, tak za podobné incidenty byl finanční postih a vytýkací dopis,takže by to mělo zafungovat. Dokonce si pamatuju , že naše doručovatelky si i během střídání předávaly seznamy „kverulantů“.
Jo tak tohle moc dobře znám. A štvalo mě to taky hrozně moc. Písemná stížnost sice na nějaký čas pomohla a zlámaná CD/DVD jsem od té doby ve své chránce nenašel, ale nezvonění doručovatele/doručovatelky se časem vrátilo do zajetých kolejí. Snažil jsem se vyhrožovat poště, že pokud svůj přístup nezmění, budu jim účtovat docházku na poštu a zpět. Usadili mě však vyjádřením že si zásilku přeci můžu přeobjednat na jiný den nebo dokonce na určitou hodinu. Udělal jsem to! A Co myslíte? Nezazvonili!
Když jsem byl minulý týden na poště, tak si tam jeden starší pán stěžoval na stejný problém a okomentoval to slovy: Už aby vás zprivatizovali!
Problém je, že si jednak nemyslím, že k tomu vbrzku dojde, a jednak že by to v tomhle státě, zejména u takového molocha, jakým Pošta je, něco kdovíjak změnilo :( Ve státních podnicích a státní správě pracují na všech úrovních převážně lidé s velmi specifickou mentalitou (vlastní několikaletá a velmi hořká zkušenost), které nějaká privatizace opravdu z míry nevyvede. Nemluvě o tom, že tím privatizujícím bude velmi pravděpodobně obdobně uvažující ksindl…
Lidi mi říkají, že prý jsem pesimista nebo dokonce fatalista. Já na to obvykle říkám, že jsem ve skutečnosti realista, jen se to v daných podmínkách bohužel od sebe moc neliší, což je o to smutnější. Ale nevím, třeba mají vážně pravdu…
Case: Ve chvíli, kdy padne monopol a bude to soukromé, už to nebude moct zůstat molochem, neuživilo by se to.
No, tím si právě nejsem tak docela jistý.
Tak málo věcí je v životě „jistých“, ale to bys nemohl ráno vyjít z domu, kdyby sis to připouštěl.
btw – Pošta zdraží od nového roku balíky až o deset korun
Taky z domu nevycházím, jen v sebeobraně.
Zdražení…no, ono jestli za poslání balíku dám stovku nebo sto deset korun, to už je skoro jedno…
Já měl cukání to napsat.
Kdysi jsem s jednou doručovatelkou měl podobný problém – taky se nepokoušela zvonit. Tak jsem vytiskl lístek, zalaminoval ho a nalepil na schránku. Text byl zhruba v znění: „Vážená poštovní doručovatelko, vážený poštovní doručovateli. V této domácnosti je takřka neustále někdo doma. Buďte od té dobroty a když už stojíte u té schránky, zkuste položit prstík na tlačítko zvonku a lehce stisknout. Nekouše a dokonce ani neprobíjí, osobně jsem to zkoušel. V případě, že opět mého doporučení neuposlechnete, pozvu si k sobě domů na svačinku vašeho nadřízeného a nechám si sám poslat balík, abych mu špatnou kvalitu vaší práce osobně předvedl. Děkuji za pochopení, s úctou… podpis…“
Od té doby pošťačka zvonila snad i v případě, že nám nic nenesla, jen aby něco nepohnojila. 8^)
Jsi zlý člověk a přijdeš do pekla mlékaři Dane!
Scalexi, Tvoje řešení se mi líbí! :)
Jé, „gratuluju“, koukám, že může být ještě hůř. Naše pošťačka nejenže nezvoní, ale ta kráva pitomá ani nenechává lístek, zato se neobtěžuje nechávat zásilky po sousedech! Takže pokud nám to sousedka nedonese, tak se to ani nedozvíme a kdo ví, o koli zásilek jsme přišli?!
Upozornění a výslovná žádost: ignorovány.
Zajímavé je, že když jsem na naší poště pracovala dvě léta jako brigádník, tak jsem se nestačila divit. V pět ráno přijede auto a všechny zásilky se vyhází, a to doslova, na betonovou rampu. Pak se vhází do pošty a pohazuje se s nima, dokud se netřídí (dopisy) nebo neodečítají (čárové kódy). Pošťačky si během třídění přečtou všechny pohledy a půlku pracovní doby se tomu smějí. Pravidla porušujou, ale běda, jak jsme něco udělaly špatně my brigádnice. Mě zástupkyně ředitele například seřvala za to, že se nevybavuju s lidma, ale doručuju (!!!!!!).
Časopisy zásadně neodebírám, oni totiž každou větší zásilku přehnou a narvou do schránky, že se vždycky roztrhne. V březnu očekávám zásilku s certifikátem o složení zkoušky z japonštiny.. Určitě bude na dva kusy po té láskyplné proceduře.
Ceduli nad schránkou jsem už měla taky, letáky nám strkali do plotu a ty samozřejmě pravidelně zmokaly, ale proč by se měly obtěžovat a udělat dva další kroky ke schránce, že..
„Mě zástupkyně ředitele například seřvala za to, že se nevybavuju s lidma, ale doručuju“
To mi připomíná mnou už mnohokrát zmiňovanou (a pro mnoho osob jistě už notně „ohranou“) příhodu, kdy mi šéf zadal vcelku náročný úkol, následně mi o několik hodin později zavolal telefonem a když jsem mu to vzal, tak mi vynadal, že mám dělat zmíněný úkol a ne brát nějaké telefony.
Jo, zázraky státních institucí…
Je to sice krapet OT, ale – Arevin – gratulki ke zkoušce a snad i certifikátu. ;)
dík, jestli je teda k čemu. Výsledky budou v březnu :-)
tak to jenom cucim na ty obrazky. stat se to me tak se pujdu na postu do krvy pohadat.
ale je fakt, ze kdyz ma postacka udelat po schodech par kroku to radsi hodi do schranky oznam o zasilce nez zazvonit.