Oko rozliší maximálně 25fps

Úno
04
2007

Tenhle argument se v debatách o plynulosti zobrazování grafických karet opakuje od nepaměti. A naprosto zcestně. Je sice pravda, že oko nedokáže vnímat jednotlivé snímky animace od oněch pibližně 25 snímků za vteřinu, nicméně přesto je od sebe velice dobře schopno rozlišit například rozdíl mezi 30 fps a 60 fps.

Podobným nesmyslným argumentům kdysi čelila i firma 3dfx, když prosazovala jako svůj cíl zprostředkovat hráčům ve hrách 60fps. Proto udělali velice jednoduchou věc – vytvořili zkrátka demonstrační program, ve kterém je obraz svisle rozdělen na dvě poloviny. V obou z nich se zobrazuje totožná animace skákajícho míče, kolem kterého rotuje kamera. V levé polovině obrazu se vykresluje v 60 snímcích za vteřinu, v pravé pak ve 30 s možností přepnout na 15. Animace se dá zastavovat, krokovat a podobně. Rozdíl je v plynulosti animace je skutečně do očí bijící a zcela jednoznačný.

Protože jsem dnes na podobnou debatu opět narazil, nedalo mi to a hledal jsem na internetu tak dlouho, dokud jsem zmíněné (zapomenuté a řadu let staré) demo na internetu nenašel. Je samozřejmě napsané pro Glide, tedy speciálně pro karty 3dfx, nicméně po zániku firmy 3dfx (respektive jejím odkoupení nVidií) vznikly Glide wrappery, které umožňují fungování starých Glide titulů pod standardním OpenGL. A zmíněné demo s pomocí tohoto wrapperu funguje, takže je možné se o nesmyslnosti aplikace zmíněného výroku o 25 snímcích za vteřinu na počítačovou animaci přesvědčit na vlastní oči i bez karty 3dfx. Při zkoušení se mi sice levá scéna nevykreslovala v 60fps, ale v 85, nicméně ono dělení snímkové frekvence fungovalo správně, tudíž je zmíněný efekt vidět i tak.

Potřebné soubory:

Glide wrapper 0.84c (250kB)
3dfx 30/60 demo (3.7MB)

Buďte první, komu se článek líbí.

Napsal(a) dne 4. 2. 2007 v 00:27
Kategorie: HW, SW a podobná verbež

6 Comments »

  • Vojtas napsal:

    to me to bezi 100 vs 50(25)

  • Case napsal:

    No ono očividně záleží na tom, jaký máš v daném rozlišení defaultní refresh pro OpenGL.

  • Vojtas napsal:

    pravda, pri 120 Hz to dela 120/30 jojo kdyby me tak 120fps behaly novy gamesy

  • luke napsal:

    Nedoporucuju to zkouset, uplne mi vybledly barvy a korekce v nastaveni grafiky to nezlepsi:(

  • CaptainN napsal:

    V tom případě si nikdy ani neměl zkoušet onanovat.

    „Hoch či dívka beze vší příčiny ohmatává své pohlavní ústroje, a tím je dráždí. Brzy dostaví se vilný pocit, který dítě přivádí do příjemného rozechvění, jakého předtím ještě nikdy nepoznalo. Malý ten rozoumek brzy pochopí, že rozkoš tato vzbuzuje se dotýkáním se stydkých údů, a činí tak častěji. Tím častěji, čím více zalíbí se mu ono rozčilení. Tak stane se onanistou bezděčným. Lidé oddaní samohaně trpí křečemi, melancholií, nedoslýchají a špatně vidí, spaní mají nepokojné, hrůzné sny je trápí. Oči mají hluboko v důlkách zapadlé, pod nimi temné kruhy, pleť obličeje dostává mrtvolnou bledost, ruce bývají vlhké a studené, v obličeji zjevuje se šeredná vyrážka, paměť ochabuje, dech se krátí, tělo hrbí, chůze stává se plouživou, vzrůst vlasů a vousů ochabuje, tělo nabývá nehezké otylosti, jest jakoby z těsta, řeč jest vleklá, ramena se úží, varlata u onanisty pozbývají na svém objemu, šourek visí ochable, pyj se krátí. U ženštin pak samohana způsobuje značné naběhnutí stydkých pysků, což působí vzhled odporný, stolice bývá nepravidelná, prsy jsou zvadlé, moč má barvu kalnou.“

  • Case napsal:

    Eh?

RSS komentářů k tomuto příspěvku. Zpětné URL


Napište komentář

Používá systém WordPress | Styl: Aeros 2.0 z TheBuckmaker.com