Česká pošta svým klientům lže

Čvc
20
2010

Minulý týden mi byl v úterý, tzn. 13.7., odeslán z Prahy balík, na který jsem dost netrpělivě čekal. Obchodní balík, dlužno dodat, nikoliv obyčejný (vzpomínáte na „Dnes podáte, zítra dodáme“?). Druhý den jsem byl doma celé dopoledne, ale nedočkal jsem se ho. Další den, tj. 15.7., opět nic nepřišlo. Jelikož už mám s místním doručováním (nejen) balíků jisté zkušenosti, vyrazil jsem ještě téhož dne odpoledne na Poštu zeptat se, zda tam nemám uloženu zásilku. A skutečně, byla tam – z téhož dne. Podotkl jsem, že jsem byl celý den doma a nikdo nezvonil ani nedoručil oznámení o uložení zásilky. Slečna ze přepážkou jen pokrčila rameny a konstatovala, že ho možná dostanu další den (WTF?). A měla pravdu – 16.7. jsem ve schránce nalezl následující oznámení:

Nechápu sice, proč ho někdo nestáhl z „oběhu“, když už jsem zásilku stejně měl, ale dobře. Zaujal mě ale čas a datum doručení – 15.7. 9.04. Opravdu nevím, kde bere Česká pošta tuhle drzost, ale evidentně je mi tahle instituce schopna doručit oznámení o nedoručení zásilky den poté, co jsem si zásilku vyzvedl, a ještě mi chce tvrdit, že jsem v danou dobu nebyl k zastižení. Byl. A zvonek je popsaný a fungoval. Vím to všechno poměrně přesně už například proto, že nám listovní doručovatelka v 8.45 téhož dne předávala doporučený dopis. A zvonila na nás stejným zvonkem, jaký o dvacet minut později nebyl její kolega schopen použít (tedy za předpokladu, že se vůbec obtěžoval přijet, o čemž silně pochybuji).

Ostatně, všimněte si ještě něčeho – zásilku si údajně mohu 15.7. vyzvednout od 17.00. S tím mám bohaté zkušenosti – už několikrát jsem na Poštu při čekání na nějakou urgentní zásilku přišel poměrně přesně na udaný čas vyzvednutí. Vždycky a bez výjimky jsem musel ještě tak 15-20 minut čekat, než jim zásilky z centrály přivezli. Tuhle zásilku jsem si nicméně bez nejmenších problémů vyzvedl zhruba ve 14.40, tedy dvě a půl hodiny před udaným časem vyzvednutí. Tak nějak z toho mám dojem, že tam dost možná ve skutečnosti byla už v oněch 9.04…

A jiný podobný zážitek z nedávné doby. Absolvoval jsem výměnu platební karty (což byl zážitek, o kterém se už také delší dobu chci rozepsat). Banka slíbila vydání karty a zaslání PINu zhruba do týdne (PIN z nějakého důvodu nejsou schopni předat klientovi na pobočce a musí mu ho proto zaslat poštou, ovšem standardně ho zasílají jako obyčejnou zásilku, nikoliv jako doporučenou…). Po dvou týdnech čekání jsem do banky volal, zda mi náhodou PIN nezaslali na adresu starého bydliště, jelikož mi stále nic nepřišlo. Na kartu jsem přitom čekal jak na smilování, jelikož jsem na její výměnu předem nebyl připravený a stará zkrátka najednou přestala fungovat. Dozvěděl se, že mi to bohužel nemohou říci, a že pokud to chci řešit, musím přijít osobně na pobočku. To bylo poslední, co se mi v tu chvíli hodilo (byl jsem nemocný a s horečkami, takže procházet se v dešti po městě se mi opravdu vůbec nechtělo). Za dalších několik dní jsem se tedy do banky konečně vypravil. A tam mi bylo potvrzeno, že PIN byl skutečně dávno odeslán, že odešel na správnou adresu, nikoliv na onu starou, a že se mezitím vrátil na centrálu s poznámkou „adresát neznámý“ (viděl jsem na vlastní oči onu poznámku v jejich informačním systému). Nechal jsem si ho tedy zaslat znovu a tentokrát trval na zaslání doporučeně (najednou to šlo…).

Z banky jsem odcházel s velmi nepříjemným pocitem – buď jsem byl právě obelhán bankou (což mi s ohledem na předložené důkazy a minulé zkušenosti přišlo spíše nepravděpodobné), nebo jsem byl obelhán Českou poštou, která bance mou existenci bez nejmenších problémů v poměrně důležité věci prostě zapřela. Což mi s ohledem na předchozí zkušenosti s ČP přišlo naopak pravděpodobné poměrně dost. Nemohl jsem se navíc ubránit přemýšlení o tom, kolik asi zásilek na mou adresu se jejich odesilatelům vrátilo s poznámkou „adresát neznámý“, aniž bych se o tom já kdy dozvěděl. A když teď zpětně celou tuhle záležitost vnímám v kontextu aktuálního zážitku s balíkem, vychází mi z toho jediné – Česká pošta svým klientům lže. Drze, do očí a bez sebemenšího uzardění.

Mimochodem, v souvislosti s v úvodu citovaným sloganem České pošty – na Facebooku jsem před nedávnem zahlédl skupinu (?), která má v názvu jeho velice trefnou variaci: Dnes podáte, zítra hledáte.

13 lidem se článek líbí.

Napsal(a) dne 20. 7. 2010 v 15:08
Kategorie: Absurdistán,Osobní

16 Comments »

  • Johny_G napsal:

    Jsou to hrozný mrdky. Já kvůli nim v době největší finanční tísně projezdil asi 1200,- hromadnou dopravou, jelikož mi nebyli schopni zásilku doručit, a navzdory velmi častým návštěvám pošty (alespoň dvakrát týdně) jim trvalo více než měsíc, než mi laskavě řekli, že už to před měsícem vrátili odesilateli. Hovada neskutečný.

  • ChewieDC napsal:

    To je tak, když má nějaká státní firma monopol. Všude, kde to jde, využívám spíš konkurenci, ale občas se prostě člověk službám České pošty nevyhne a to je velice zlé. Jinak s doručováním balíků mám naprosto totožné zkušenosti a je to tak, že oni s těmi balíky vůbec nejezdí, protože šetří. S až dvoudenním zpožděním hází pak až pošťačka do schránky, že jsem nebyl k zastižení, a že už jsem to mohl mít právě před těmi dvěma dny. Jsem zvědav, jak se osvědčí ty jejich „premium“ služby jako doručování večer. To by snad už konečně mohli jezdit, když přes den se už ani neobtěžují.

  • Jarmom napsal:

    Tuhle zkušenost má každý, koho jsem se ve svém okolí zeptal, nic nového. Nicméně pokud bys to chtěl do budoucna vylepšit, doporučuji oficiální stížnost vedoucí příslušné pošty. Musí na to reagovat a dělá jim to potíže při ročním hodnocení. Patrně si tě pak někam zanesou jako potížistu a už doručují dobře. Oficiální to nejspíš není, ale u mně to fungovalo.

  • Elischka napsal:

    Ten první případ, který popisuješ, se mi přesně stal taky, a dokonce dvakrát. Nakonec jsem byla ráda, že jsem ty zásilky vůbec dostala.

    BTW, s tou skupinou na FB – já bych to spíš nazvala „Dnes podáte, za týden hledáme“.

  • Case napsal:

    ChewieDC: Nedávno popisoval Scalex na FB, že u nich v Nymburce to mají obzvlášť vychytané – balíky vůbec nerozvážejí a místo nich vozí doručovatelé adresátům rovnou oznámení, že si mají balík přijít vyzvednout, ovšem s tou bizarností, že si adresáti stejně tak mohou telefonicky požádat o jeho doručení až domů, ovšem druhého dne. A druhého dne stejný doručovatel ve stejné dodávce rozváží vyžádané balíky z předešlého dne a současně rozhazuje oznámení o nově uložených z dne aktuálního…

    Jarmom: Ano, já vím, že tuhle zkušenost má skoro každý, ale tím spíš.

  • Tereza napsal:

    Doporučuji donekonečna si stěžovat. info@cpost.cz
    Mé stížnosti už je vyprudily do stadia, že mi doručovatel volá, když mi veze balík, zda budu doma :-)
    Nicméně – po mé asi osmé stížnosti přijel borec z pošty č. 913 (ne doručovatel, ale nějaká kanclkrysa) a jal se mi vysvětlovat, že na ně nemám být zlá, že toho mají moc. Jeden doručovatel rozveze denně, považte, až 150 balíků! A někdy i do ulic, které nezná! Nemám se tedy divit, že když mu končí směna, nepokusí se ani balíky, které má na autě, doručit, ale hodí ja na ukládací poštu rovnou. Ale že jsem to já, napíšou si v registru zákazníků k mému jménu velké „Z“, které znamená Zvláštní Zákazník a ten má to privilegium, že k nim je pokus o dodání zásilky vykonán vždy.
    Čuměla jsem na pána jak tele na nová vrata. „Jinýmy slovy máte systém, který doručovatelům říká „na tohohle se vyser, ale bacha, tenhle druhej´ prudí, tak mu to zkus doručit“?!“
    Prý ne, prý si to vykládám špatně a jak se to hodí mě. Následně mi předal telefonní číslo na doručovatale, že mu mám volat, když čekám balíček a vyžádal si mé, aby tak mohl činit i doručovatel….

  • Louvalou napsal:

    Naprostý souhlas. Mám možnost pracovat doma a objednávám si věci v obchodech, které mi pošlou SMS, že balík zátra dorazí. V daný den jsem doma, často až dlouho do odpoledne a cca v 50% případů mi dojde druhý den lístek, že jsem nebyla doma. Před Vánocemi se pravděpodobnost blíží 1005 a už mi párkrát přišla až druhá upomínka.
    Pošta jednu chvíli zavedla možnost uložení balíku, který se nedoručoval a bylo možné si ho na jedné pobočce. To bych brala (raději na poštu zajdu a mám balík včas), kdyby tu službu neposkytovala jediná pobočka ve městě – v Olympii 5 km za městem :-)
    Ale to s „pruděním“ zkusím, to zní dobře ;-)

  • hausmarke napsal:

    Mne poštárka v mojej neprítomnosti nechávala balíky rovno na stĺpiku pri bránke. Z nejakého dôvodu mi tam ostávali až do večera ..i ked kto by kradol staré vinylové platne, že ano..

  • Captain N napsal:

    Scénář jedna se mi opakuje při každém balíku.

  • Pam napsal:

    To je normalni jednani posty uz odnepameti ;D Mne mel prijit balik ale nikdo se neukazal k veceru jdu na postu rikam ze sem byl doma..baba na prepazce mlela nake nesmysly ale vim ze ona za to nemuze tak jsem ji nechal at mi da balik a cau. Co me ale dostalo jeji veta na rozloucenou ze mi zitra prijde druha vyzva o nedoruceni a ze ji mam proste hodit do kose :)))

  • vgen napsal:

    Tohle je klasika, obcas se mi stane, ze dostanu prvni upozorneni a jeste ten den jdu na postu to vyzvednout, vetsinou tam ten balik je. Druhy den me neomylne ceka dalsi oznameni o vyzvednuti baliku, ktery uz mam doma.

  • Vilas napsal:

    Musim zatukat, ale tady na Stochove (okr. Kladno) je Ceska posta asi vyjimka potvrzujici pravidlo. Baliky rozvazi velka dodavka a vzhledem k tomu, ze mam doma neustale dedu, tak pokud balik nepreberu ja, prebere ho on. Jeste se mi nestalo, ze bych musel pro balik na postu.

  • Shogun napsal:

    Nevim, jestli te to uklidni, ale moje zkusenosti s Royal Mail se velice podobaji predchozim zkusenostem s CP, takze v tomhle neni tenhle cesky statni podnik svetovym unikatem, spis je v tom naka postacka moralka nasazena Bukowskim :)

  • Scalex napsal:

    Jen doplnění k té mé nymburské zkušenosti – ta se týká pouze Obchodních balíků. Jiné balíky pošta normálně rozváží hned první den, ale u Obchodních balíků je to to tak, jak jsem to popisoval.

  • Bouchi napsal:

    Scalex: Tak to je obzvlast bizarni, uvazime-li, ze za Obchodni balik plati odesilatel vyssi cenu, aby byl tento balik dorucen hned nasledujici pracovni den po odeslani.
    (Kdyz ho nedorucej, da se to reklamovat a vyrazit z posty rozdil v cene, ale to neni moc platne, pokud odesilateli skutecne dost zalezelo na tom, aby ten balik byl nasledujici den dorucen.)

  • SSS napsal:

    Jo tady to taky tak funguje, hodí papírek a fičí pryč. Ale nejvíc mně sere, že tam napíšou ještě včerejší datum.

RSS komentářů k tomuto příspěvku. Zpětné URL


Napište komentář

Používá systém WordPress | Styl: Aeros 2.0 z TheBuckmaker.com