Kupte si iPhone!

Říj
24
2011

Na Twitteru se dnes strhla taková menší smršť poté, co vyšlo najevo, že Vodafone nabízí pro náš specifický trh nedotovaný iPhone o takřka dva tisíce korun dražší než oficiální český Apple Store.

Viz několik příkladů níže. Všimněte si, že zpočátku o tom pracovnice PR oddělení, které mají Twitter na starosti, zřejmě ani nevěděly. (Edit 26.10. – viz poznámka na konci textu). Rozhovory jsou řazeny víceméně chronologicky:

ronnicek: Tak Vodafone_CZ se zase vytáhl :-D. iPhone 4S 16GB nedot. za 16 277,- vs. apple.cz – 14 490,-. Gratulki!

Vodafone_CZ: Kde jste našel takovou nabídku? Můžete nám prosím poslat link? Děkuji. J.

yamanouchi: Bože,nedělejte si z nás srandu,dělat ze sebe debila – http://store.apple.com/cz/browse/home/shop_iphone/family/iphone/iphone4s

———————————————————–
elka_cz: Sakra, děte už se konečně s tou nenažraností bodnout! AppStore 14490,- is.gd/xsPJ4V Vodafone CZ 16277,- is.gd/i4fW18

Vodafone_CZ: Vodafone není primárně prodejcem telefonů, ale mobilním operátorem, z čehož vyplývá i naše prodejní strategie, kdy zvýhodňujeme zákazníky, kteří chtějí telefon používat s našimi službami. Podle výše minimálního měsíčního plnění může zákazník získat iPhone 4S i výrazně levnější než od společnosti Apple, a to až o až o čtyři tisíce korun.

ns23: Rakouský T-Mob asi bude narozdíl od @vodafone_cz i prodejcem telefonů, když při útratě 45EUR dají iPhone 4S zadarmo. 2000minut/1000SMS/data. T-mob AT: 2000 minut/1000 SMS/neomezená data/zdarma iPhone 4S = 1125 Kč // VF CZ 400 minut / 0 SMS/ žádná data = 1000 Kč + 11 000 4S

Vodafone_CZ: Ceny telekomunikačních služeb, stejně jako elektřiny, vody či pohonných hmot, se v různých zemích liší, některé jsou služby jsou někde levnější, jinde dražší. Jsou ve vámi vámi uvedených cenách započítány aktivační nebo servisní poplatek, který zahraniční operátoři často účtují? Bere vaše kalkulace v potaz také to, na jak dlouhou dobu si vás operátor za tuto cenu uváže a další podmínky? U nás je délka úvazku šest měsíců. Pokud minimální měsíční plnění zákazník po tuto dobu nedodrží, neplynou z toho žádné sankce, pouze doplatí cenu telefonu.

w0lf_cz: většinou to mají na dva roky, když se vám upíšu na cenu co mají oni měsíčně na dva roky dostanu tolik co tam a iP zadara? :)

(Nedočkalo se žádné reakce.)

———————————————————–

KubajZzznik: Operátoři ví, že iPhone je vejvar a @Vodafone_CZ to jenom dokazuje xD

Vodafone_CZ: Prodejní cena produktů obecně je z naprosté většiny ovliněná nákupní cenou od výrobců. Naše marže na produktu, o němž se zde bavíme, je několikanásobně nižší, než marže výrobce. To také výrobci umožňuje prodávat za nižší ceny, které si ostatní distributoři nemohou dovolit. Vodafone není primárně prodejcem telefonů, ale mobilním operátorem, z čehož vyplývá i naše prodejní strategie, kdy zvýhodňujeme zákazníky, kteří chtějí telefon používat s našimi službami. Podle výše minimálního měsíčního plnění může zákazník získat iPhone 4S i výrazně levnější než od společnosti Apple, a to až o až o čtyři tisíce korun. I při minimálním měsíčním plnění 277 korun je cena telefonu nižší, než u Applu. Důvodem, proč si pro telefon přijít do Vodafonu, je také například možnost vyzkoušet si funkční vzorky a prohlédnout si telefon ve 150 prodejnách po celé ČR či využít služeb datových specialistů, kteří pomohou telefon nastavit.

imaty: Myslím, že máte jediné štěstí, že si Apple určuje podmínky „pouze“ na americkem trhu… Zatím si užívejte „okrádání“ zákazníků…

———————————————————–

imaty: Já se divím Applu, že se na ty „zloděje“ operátory nevy*ere…

Vodafone_CZ: Operátoři představují pro výrobce významný distribuční kanál, přes který probíhá velká část veškerých prodejů tohoto výrobce. Důvodem je kromě zvýhodněných cen s tarify také možnost možnost vyzkoušet si funkční vzorky a prohlédnout si telefon ve 150 prodejnách po celé ČR či využít služeb datových specialistů, kteří pomohou telefon nastavit.

nsr23: Neříkali jste, že nejste primárně prodejci telefonů? Už v tom mlžení máte zmatky.

———————————————————–

Rozhodně si nemyslím, že jsou všechny argumenty, které ze strany zákazníků zazněly, kdovíjak korektní. Ale při čtení reakcí Vodafone jsem si opět vzpomněl na nedávnou frašku, kterou v televizi sehrál náměstek předsedy rady ČTÚ Milan Ebert, který je schopen se zcela vážným výrazem tvrdit, že v ČR je pokrytí 3G na 60 % území (ve skutečnosti je to 60 % populace, což není ani 10 % území) nebo že datové tarify jsou u nás podle něj levnější než v řadě jiných zemí. A na takových tvrzeních trvá dokonce i po konfrontaci s nevyvratitelnými fakty. A upřímně řečeno, stejně tak se domnívám, že by pro Vodafone bylo ve výsledku mnohem lepší, kdyby místo takových trapných výmluv prostě napsali něco jako „cenová politika je interní záležitost společnosti a veřejně o ní nediskutujeme“ nebo prostě možná raději vůbec nereagovali. Každá firma má jednoznačné právo nastavit si cenovou politiku takovou, jakou uzná za vhodné – skutečný trapas nastává až ve chvíli, kdy ji začne IMO dost absurdním způsobem obhajovat. Ostatně český Vodafone je dost typickým příkladem firmy, která si s elektronickými kanály jako Twitter očividně neví příliš rady – neustále tápe v tom, jakým způsobem se vlastně na sociálních sítích prezentovat (kamarádským? žertovným? seriozním?), co tam psát a sdílet (zábavná virální videa o čemkoliv? vlastní reklamy? technický support? „interní informace“?) a jak a především kdy na nějaké posty reagovat či nereagovat. Český Vodafone zkrátka nemá v elektronickém světě jednoznačný „ksicht“.

Mimochodem, se „specialisty“ na prodejně Vodafone mám poslední zkušenost takovou, že jsou sice velice ochotní (to jim rozhodně nemohu a ani nechci upřít – a s lidmi z PR jsem měl také tu čest a upřímně řečeno vůbec nechápu, jak tihle lidé svou práci mohou dělat a nemít z toho přinejmenším deprese, protože to bylo velice příjemné setkání), ale neuměli telefon Vodafone 845 (tedy v podstatě „vlastní“) ani zapnout, nevěděli, jak se z něj vyjímá baterka a neznali specifika reklamačního řádu. Samozřejmě, je možné, že jsem měl zkrátka jenom smůlu. A pak je teda také pravda, že na Twitteru je zmínka o „datových specialistech“, takže tím je možná myšlen někdo docela jiný, nikoliv standardní obsluha.

Edit 26.10. – Jak se zdá z reakce Vodafone CZ, tak ten úplně první rozhovor jsem interpretoval špatně a žádost o odkaz na nabídku byla reakcí na jiný tweet téhož Twitteristy. Vyznat se ve „vláknech“ na Twitteru není úplně jednoduché (sice by tam vláknování víceméně mělo existovat, ale v praxi moc nefunguje), takže se za tuhle chybu omlouvám, opravdu nebyla úmyslná.

2 lidem se článek líbí.

Napsal(a) dne 24. 10. 2011 v 16:01
Kategorie: Absurdistán,HW, SW a podobná verbež,Jiné hlubokomyslnosti a plky,Osobní

5 Comments »

RSS komentářů k tomuto příspěvku. Zpětné URL


Napište komentář

Používá systém WordPress | Styl: Aeros 2.0 z TheBuckmaker.com